Calafeteanu Liviea-Daniela
Referent S.P.C.L.E.P. Plenita
I. IDENTIFICAREA POSTULUI
1. Compartimentul : Consiliul Local Pleniţa – S.P.C.E.P. Pleniţa
2. Denumirea şi codul postului : Referent
3. Poziţia postului în statul de organizare :
4. Relaţii cu alte posturi :
relaţii ierarhice / funcţionale / de control :
- este subordonat Secretarului comunei;
- colaborează cu D.P.C.E.P. Dolj, B.J.A.B.D.E.P. Dolj, S.P.C.E.E.P.S. Dolj , cu structurile Poliţiei Pleniţa ,cu alte structuri ale M.A.I. pe plan local precum şi cu autorităţile administraţiei publice locale ;
- controlează activitatea desfăşurată de lucrătorii Serviciului, în limitele competenţei;
5. Definirea sumară a atribuţiilor postului :
- desfăşoară activităţi de organizare , coordonare, planificare, rezolvarea lucrărilor la nivelul serviciului ;
- execută şi alte activităţi la ordinul şefilor ierarhici.
II. ATRIBUŢII CONFORM FIŞEI POSTULUI
Descrierea sarcinilor, indatoririlor si responsabilitatilor postului
- Avizează cererile pentru eliberare acte de identitate, înscrierea menţiunilor de stabilire a reşedinţei şi semnează cărţile de identitate provizorii completate;
- Intocmeşte, păstrează, tine evidenta si eliberează, in sistem de ghişeu unic, certificatele de stare civila, cartile de identitate si cartile de alegator;
- Pentru îndeplinirea întocmai a atribuţiilor si sarcinilor din competenta, răspunde de aplicarea întocmai a dispoziţiilor legale, a ordinelor si instrucţiunilor care reglementează activitatea pe linia regimului de evidenta a persoanelor;
- Inregistrează toate cererile, in registrele corespunzătoare fiecărei categorii de lucrări, in conformitate cu prevederile metodologice de lucru;
- Răspunde de corectitudinea datelor preluate din documentele primare si înscrise in formularele necesare eliberării actelor de identitate;
- Colaborează cu formaţiunile de politie organizând in comun acţiuni n vederea identificării persoanelor nepuse in legalitate pe linie de evidenta a populaţiei, precum si a celor urmărite in temeiul legii;
- Inmaneaza actele de identitate titularilor care au solicitat eliberarea acestora;
- Actualizează Registrul Naţional de Evidenta a Populaţiei cu informaţiile din cererile cetăţenilor pentru eliberarea actului de identitate, precum si din comunicările autorităţilor publice prevăzute de lege;
- Desfasoara activitati de primire, examinare si rezolvare a petiţiilor cetăţenilor;
- Asigura colaborarea si schimbul permanent de informaţii cu unităţile operative ale M.A.I., in scopul realizării operative si de calitate a sarcinilor comune ce le revin, in temeiul legii;
- Formulează propuneri pentru imbunatatirea muncii, modificarea metodologiilor de lucru etc.;
- Iîntocmeşte situaţii statistice, sinteze ce conţin activităţile desfăşurate lunar, trimestrial si anual, in cadrul serviciului, precum si procese verbale de scădere din gestiune;
- Răspunde de activităţile de selecţionare, creare, folosire si păstrare a arhivei specifice;
- Soluţionează cererile formaţiunilor operative din M.A.I., S.R.I., S.P.P., Justiţie, Parchet, M.Ap.N., persoane fizice si juridice, privind verificarea si identificarea persoanelor fizice;
- Organizează, asigura conservarea si utilizează, in procesul muncii, evidentele locale;
- Acorda sprijin in vederea identificării operative a persoanelor internate in unitatii sanitare, ce nu poseda asupra lor acte de identitate;
- Constată contravenţiile si aplică sancţiunile contravenţionale pe linie de evidenţă a persoanelor.
- Asigura înregistrarea intrării/ieşirii tuturor documentelor si clasarea acestora in vederea arhivarii;
- Repartizează corespondenta, o preda după executarea operaţiunilor de înregistrare in registrele special destinate;
- Expediază corespondenta;
- Efectuează deplasări curente la B.J.A.B.D.E.P. Dolj si S.P.C.E.E.P.S. Dolj pentru a duce loturile de producţie si a ridica actele de identitate si paşapoartele produse
- Asigura securitatea documentelor serviciului.
- Asigură protecţia datelor cu caracter personal;
- Gestionează fişele de evidenţă locală.