Transcrierea actelor de deces
ACTE NECESARE TRANSCRIERII – certificatului de DECES
- Certificatul de deces, eliberat de autorităţile din străinătate, original şi copie xerox;
- APOSTILLE* (conform Convenţiei de la Haga), pentru actele provenite din ţările semnatare ale Convenţiei – se aplică pe spatele certificatului sau o anexă la certificat (aceasta se face în străinătate la institutiile abilitate din ţara respectivă);
- Traducerea certificatului de deces, în România, la traducător autorizat, original şi copie xerox.
- Legalizarea acestei traduceri, la notar public – în România
- Cartea de identitate a persoanei decedate (cetăţean român sau C.R.D.S.), original şi copie xerox. (în cazul în care actul de identitate a persoanei decedate nu poate fi prezentat, (din motiv de pierdere, distrugere, furt), aparţinătorul va obţine o dovadă de identitate privind pe decedat de la Serviciul de Evidenţă a Persoanelor.)
- Certificatul de naştere şi certificatul de căsătorie al persoanei decedate, original şi copie xerox.
Transcrierea decesului în actele de stare civilă române, se face la locul de domiciliu al solicitantului.
Cum poţi solicita transcrierea certificatului de deces:
I. PERSONAL – unul dintre soţi, legitimat cu act de identitate valabil sau paşaport C.R.D.S., prezentând o dovadă a ultimului domiciliu, avut în România (se obţine de la Serviciul de Evidenţă a Persoanelor)
II. ÎMPUTERNICIT – prin procură specială,
- făcută la notar, în România – dacă unul dintre soţi se află în ţară,
- în străinătate – la misiuni diplomatice si oficii consulare ale României